Monday, November 21. 2011
Varning. Den verklighet som här diskuteras ligger ett par varv av desinformation ovanför konsensus verklighet. Mod och förmåga till självständigt tänkande är en förutsättning för att kunna tillgodogöra sig materialet.Susan Lindauers alldeles äkta historia (se länk längre ned) bidrar till att dölja den större historien om fri energi vid 9-11. Endast det får inte bli förstått... När jag lyssnar på Susan Lindauer så rapporterar hon vad hon själv sett och hört, men en sak som hon tydligt markerar är vad hon fått från en vän är bevis för, som hon anser, att de använt Termit för att spränga WTC-byggnaderna. AHA!, säger jag. Då har jag hittat den lögn som ska smygas ut genom att man tillåter detta avslöjande: Termit-historien ska befästas!Jag har själv bloggat om den större historien om fri energi vid 9-11: Även på engelska: Ett par nyckelcitat från dessa artiklar:"Dr. Judy Wood vet vilka som vet vem som utförde 9-11, och hon har visat hur vi alla kan ta reda på det" ( http://leiferlingssonsartiklar.lege.net/2011/09/20/tio-ar-av-konspiration/ )
"Av alla underkontraktörer så är Applied Research Associates (ARA) den som hade flest anställda som arbetade på NIST rapporten. Ledaren för deras team har gett presentationer av energivapen vid tekniska konferenser. Det är hans expertisområde." ( http://leiferlingssonsartiklar.lege.net/2011/10/17/de-fysiska-bevisen/ referens 7, det engelska originalet finns också där, samt i referens 7 av den engelska versionen http://leiferlingsson.lege.net/2011/10/17/the-physical-evidence/ . )
"Dr. Judy Wood: "I determined what happened, how it happened - some kind of energy weapon. And I know those who helped covered it up. The contractors on the NIST report. Some of them are familiar with energy weapons. They develop and manufacture energy weapons. It was one of them who also have a contract with the US government to know who anywhere is developing such weaponry, any weapon of mass destruction. Who has developed it. So not only would they know what weapon it was but they would pretty much know who's weapon it was. If they know who is developing whatever they would know what the capabilities of various entities. So that's why I went after them. But I think it's so important to first figure out what happened."" ( http://leiferlingssonsartiklar.lege.net/2011/09/20/tio-ar-av-konspiration/ och http://leiferlingsson.lege.net/2011/09/20/ten-years-of-conspiracy/ referens 6. )
En observation som Susan Lindauer hjälper oss med -- och notera, jag uppfattar henne som alldeles äkta -- är att, som hon berättar om, hon och många andra "tillgångar" ("assets") upprepade ggr. förbereddes sedan kring år 2000 att New York Manhattan WTC skulle angripas med kapade flygplan. Hon berättade också att hon varnats för att vara i New York inför 9-11 för att det kanske skulle bli aktuellt med mini-kärnvapen där den dagen. Alltså hade man planterat föreställningen om flygplan och eventuellt även kärnvapen vid 9-11 i en massa medvetanden i underrättelsevärlden. Sedan har Susan Lindauer själv i efterhand "köpt" bilden av termit. Deras handlers vet mer... När jag förresten lyssnar på Q & A i videon nedan så förstår jag varför jag inte gillar Amy Goodman. Lyssna, så förstår ni. Amy var inte intresserad av att få ut Susan Lindauers historia, och den historien är äkta. Det känner man i hjärtat. Den är äkta, men trots det eller kanske just därför så bidrar den till att dölja den större historien om fri energi vid 9-11.
Endast det får inte bli förstått...http://www.youtube.com/watch?v=GxJTwbHdH6k&sns=fbCIA Asset Susan Lindauer.. Can Now Speaks 10 years after 2001-9-11Uploaded by pleng72 on Nov 11, 2011Kommenterade själv denna video på den blogg där jag hittade länken: Det ligger i tidplanen med en disclosure nu som rycker undan taket för vår nuvarande kulissverklighet, men jag tror att man under tiden har byggt nya kulisser på en helt annan nivå.
Läs även recension av hennes bok " Extreme Prejudice - The Terrifying Story of the Patriot Act and the Cover-Ups of 9/11 and Iraq - The Ultimate Conspiracy to Silence the Truth" " The smoking gun in this book is its documented evidence that the White House knew full well that 9/11 was coming, and leveraged that event, overlooking the 3,000 murdered" http://www.phibetaiota.net/?cat=39 .
Friday, April 25. 2008
av Leif Erlingsson
2008-04-25
I en artikel i "The Open Civil Engineering Journal, 2008, Volume 2, pp. 35-40" söker civilingenjörer i Förenta Staterna utgångspunkter för att kunna finna förklaringar till hur de tre World Trade Center-byggnaderna fullständigt kunde kollapsa i New York den 11 september 2001. Detta skedde efter att två av dem hade träffats av flygplan. Civilingenjörerna vill etablera fruktbara utgångspunkter för att söka dessa svar genom samsyn på 14 punkter i NIST:s och FEMA:s officiella regeringsutredningar.
Summering av de 14 punkterna, civilingenjörerna- instämmer med FEMA att deras bästa brand-hypotes är osannolik.
- instämmer med FEMA och NIST att byggnaderna var konstruerade att klara flygplanskollisioner.
- instämmer med NIST att pannkaksteorin som FEMA tidigare föreslagit, och som fått omfattande publicitet genom Popular Mechanics, är felaktig och måste förkastas.
- instämmer med NIST att World Trade Center-tornen [de två högsta byggnaderna, de som träffades av flygplan] innehöll massiva sammankopplade stålpelare i byggnadens kärna, utöver stålpelarna i de yttre väggarna. Och instämmer att de centrala pelarna bar mycket av tornens tyngd, trots alla felaktiga teorier om att kärnorna skulle vara ihåliga.
- instämmer med NIST att tornen kom ned i princip i fritt fall, och att våningarna under kollapszonen inte utgjorde något nämnvärt motstånd. Men frågar till skillnad mot NIST hur detta kan komma sig, då det bryter mot lagen om rörelsemängdsmomentets bevarande.
- instämmer med NIST att NIST fått brandtestexperiment utförda av Underwriters Laboratories, Inc. på trossbottnar liknande dem i World Trade Center-tornen, och att dessa klarade proven utan att kollapsa. Civilingenjörerna instämmer även med NIST att i Underwriters prov var temperaturen högre och det brann längre, än i World Trade Center-tornen.
- instämmer med NIST att de inledande flygbränslebränderna endast varade några minuter, och att det ingenstans var hetare i luften, inte stålet, än knappt 1000°C, i 15-20 minuter. Och instämmer att de beräknade temperaturerna låg på eller under 500°C resten av tiden. Men önskar diskussion om vad som orsakat dessa tre World Trade Center-byggnaders totala och symmetriska kollapser.
- instämmer med NIST att stålet i tornen inte smälte på grund av eld. Men önskar diskussion om vad som orsakat att smält material runnit ut ur det södra tornet precis före kollapsen, och bevis för temperaturer långt högre än de 1100°C som NIST rapporterar. Samt erbjuder sig att diskutera förklaringar för detta.
- instämmer med NIST att endast en liten bråkdel av de enorma mängderna stål från tornen bevarats, och att resten snabbt återanvänts. Samt kommenterar att denna bevisförstöring är misstänkt och antagligen olaglig.
- instämmer med och gratulerar NIST för att ha observerat att en ovanlig flamma synts inne i en eld i det södra tornet, som gett upphov till en vit rökplym och följts av ett flöde av en orange-glödande vätska. Och instämmer att det inte kan röra sig om brinnande aluminium, då aluminium inte förväntas fatta eld vid normala brandtemperaturer. Samt vill förstås diskutera möjliga förklaringar till detta fenomen.
- instämmer med FEMA att de fysiska bevisen för en allvarlig högtemperaturs korrosionshändelse på stålet med svavel inblandat är mycket övertygande. Samt önskar diskussion om varifrån svavlet och de höga temperaturerna kom, för att finna en förklaring till byggnadernas totala kollapser.
- instämmer att NIST fått ta till komplexa datorsimuleringar, och otvivelaktigt justerat inparametrar för att ta hänsyn till att tornen faktiskt kollapsat, sedan brandtesterna inte stött den förutbestämda kollapsteorin.
- instämmer med NIST att de hittills inte har tillhandahållit någon fullständig förklaring till de totala kollapserna.
- instämmer att det inte finns några bevis för att NIST har sökt efter spår av termit ('thermite') eller sprängämnen. Trots att det uttryckligen anges i en brandundersökningsbestämmelse att så ska ske, eller att utredarna måste kunna förklara varför de inte gjort detta. När en oberoende utredare nyligen frågade NIST varför de inte sökt efter dessa ämnen, blev förklaringen att det är slöseri med skattemedel att söka efter sådant som inte finns. Till skillnad mot NIST så har artikelförfattarna sökt efter sådana ämnen i resterna, och refererar till bevis för spår av termit ('thermite').
Slutsatsen i artikeln är att fjorton områden identifieras där de funnit samsyn med FEMA och NIST i dessas utredningar. Att man instämmer i att byggnaderna fallit med en hastighet nära fritt fall och att detta är en viktig utgångspunkt. Man instämmer att flera populära myter har visats felaktiga, såsom idén att stålet smälte av bränderna, eller att tornen var ihåliga, eller att golven 'pannkakade'. Man instämmer i att kollapsen av den 47 våningar höga byggnad 7, som inte träffades av något flygplan, är svår att förklara utifrån brandmekanismer och att NIST hittills vägrat att söka efter spår av sprängämnen. Civilingenjörernas undersökningsteam slutar med att säga att man gärna vill bygga på denna grund för att kommunicera med NIST:s undersökningsteam, speciellt då de senare inte kunnat finna någon förklaring för de fullständiga kollapserna.
Jag kan bara instämma. Det är dags att vi får veta vad som hände den 11 september 2001. Världen har inte varit sig lik, efter det datumet.
Leif Erlingsson
2008-04-25
Några tidigare relevanta artiklar:Läs kommentarer här.
UTSKRIFTSVÄNLIG VERSION PDF "printout"
Andra bloggar om: USA, Förenta Staterna, World Trade Center, WTC, 911, 11 september, Total collapse, fullständig kollaps, Pancake theory, pannkaksteorin, Momentum conservation, rörelsemängdsmomentets bevarande, Residues, spårämnen, Open Civil Engineering Journal, OCIEJ, FEMA, NIST, Steven E Jones, Frank M Legge, Kevin R Ryan, Anthony F Szamboti, James R Gourley
Tuesday, June 27. 2006
Se TerrorStorm av Alex Jones, om du törs. " Alex Jones' latest film covers in detail the proven history of government sponsored terrorism, and focuses on the 7/7 London bombings and 9/11."
En annan film, en dokumentärfilmserie i tre delar som gjordes av BBC för några år sedan är fortfarande bland det bästa som har gjorts om varför regeringarna gör denna falskflaggade terror: The Power of Nightmares: Del 1, Baby It's Cold Outside, spårar ursprungen till de moderna ny-konservativa och islamistiska rörelserna under efterkrigstiden, hur båda såg modern liberal frihet som ett hot mot samhället och hur Sovjetunionen fick representera "det onda imperiet".
Del 2, The Phantom Victory, utforskar hur två grupper med till synes motsatta ideologier, de radikala Islamisterna och de ny-konservativa, kom tillsammans för att kämpa mot och besegra Sovjets stridskrafter i Afghanistan.
Del 3, The Shadows In The Cave, ser på hur de ny-konservativa efter terrorattackerna på Manhattan och Pentagon 2001, har målat om de radikala Islamisterna till bilden av deras förra fiende Sovjetunionen, som en ondskefull väv av terror styrt från centrum av Osama Bin Laden i hans näste i Afghanistan. Och frågar vem som tjänar på detta?``. . . the nightmare vision of a uniquely powerful hidden organisation waiting to strike our societies is an illusion.
Wherever one looks for this "Al Qaeda" organisation, from the mountains of Afghanistan to the 'sleeper cells' in America, the British and Americans are chasing a phantom enemy.
But the reason that no-one questions the illusion is because this nightmare enemy gives so many groups new power and influence in a cynical age - and not just politicians. Those with the darkest imaginations become the most powerful.'' Googla The+Power+of+Nightmares torrent och se den själv, om du inte redan har sett. Den är en av de viktigare filmerna för att förstå vår värld efter den 11 september 2001.
Tuesday, December 27. 2005
Varför ska vi bry oss om sånt som hände för flera år sedan? Är det inte det som händer i dag som är det viktiga?
- Det som händer i dag beror på vad vi tror händer i dag - och denna tro grundar vi på hur vi uppfattar det som hände i historien. Det är trots allt från historien vi hämtar våra erfarenheter. Så den som kontrollerar det förflutna utövar kontroll över hur vi uppfattar det som händer i dag och i framtiden. (Jämför Orwells "1984" s. 29-30.)
Så, ja, det spelar roll vad som verkligen hände för flera år sedan!
WTC7.net

Steven E. Jones, Department of Physics and Astronomy, Brigham Young University, ställer två viktiga frågor som kräver svar: Varför rasade den 11 september 2001 tre skyskrapor fullständigt på grund av brand, när detta aldrig har hänt före eller efter denna dag? (Varav två alltså hade träffats av flygplan. Den tredje låg i nästa kvarter, med en byggnad mellan. Det är den 47 våningars byggnad man ser rasa ovan.)
Och varför fanns det i veckor efteråt smält stål under alla tre, WTC 1, WTC 2 och WTC 7, när aldrig förr eller senare i världshistorien bränder har smält stål, om inte termit (eng, thermite) varit inblandat?
Referenser: Steven E. Jones papper, i PDF format.
Steven E. Jones papper (och andras artiklar), i HTML format.
Termit (eng. thermite): 
PS: Tack vare Michael Parentis föredrag - ni laddade väl hem och lyssnade på det, se förra blogg-entryt - så förstår jag givetvis att demokrati alltid har betraktats som subversiv verksamhet, och att bedrägerier genomgående används för att bedra oss som längtar efter frihet, lura oss att vi är fria för att vi inte ska revoltera (USA:s så kallade demokrati), och manipulera oss in i olika krig, o s v. Wall Street vann dessutom en fantastisk fördel av att "byggnad 7" föll: Alla dessa arkiv med pågående brottsutredningar av mycket omfattande korruption förstördes mycket lägligt. Smidigt!
PPS: En annan professor: Det är nu ett fastställt faktum att de tre skyskraporna sprängdes med så kallad "controlled demolition" dirigerat av terrorister inom förenta staternas regering. Fler redogörelser om detta finns här.
PPPS: MacroMedia Flash film om Pentagon-krashen.
Andra bloggar om: wtc, 911, 11 september, termit
|
Kommentarer
2021-01-08 01:54
It's a trap. To let everybody
show who they truly are.
Excerpt out of since by
uploader taken down Juan O'
Savin: [...]
LegeNet Holistisk detektivbyrå about About the U.S. election
2021-01-07 19:55
Congress made 90 million
computer vote Biden president
elect.
Trump's real almost 75 million
vs. Biden's 90 million [...]
LegeNet Holistisk detektivbyrå about About the U.S. election
2021-01-07 00:16
Pence Jan 6 letter to
Congress. The ripping away of
the curtain have been further
delayed.
LegeNet @legenet 9:33 [...]
LegeNet Holistisk detektivbyrå about Det gamla systemet stänger nu ned så att vi kan starta vår nya värld
2021-01-05 02:20
Samfundet sunda människor,
saxat från Facebook, det är
inte jag som skrivit texten
men detta är en tro jag delar
så även [...]
LegeNet Holistisk detektivbyrå about World Freedom Alliance
2021-01-04 13:49
Visit Peoples Court
[i]http://PeoplesCourt.org/[/i
] and The World
Freedom [...]
LegeNet Holistisk detektivbyrå about Det gamla systemet stänger nu ned så att vi kan starta vår nya värld
2020-12-31 17:03
En fråga det kluras på bland
självtänkande är att de som ej
förstör sina immunsystem med
injektionerna inte ska behöva
[...]
Jan Rosbäck about Ovetenskapsparadigmet
2020-12-28 17:53
Paradigmskiftet börjar nu att
synas på riktigt. Ken Wheeler
har ett par bra inlägg på
youtube där han tar isär den
[...]
LegeNet Holistisk detektivbyrå about Pandemilag, otestat Cov*d-l9 vaccin och Grundlagsändring - vad är det som händer i Sverige?
2020-12-18 16:40
Ulf Bittner korrigerade i mail
Dr. Sanna Ehdins
datumangivelse i den ovan
citerade texten under videon.
Ulf Bittner: [...]
Monarken Leif I about Pandemilag, otestat Cov*d-l9 vaccin och Grundlagsändring - vad är det som händer i Sverige?
2020-12-18 15:20
Efter Direktiv om
omorganisation av
Regeringskansliet m.m.
17.06.(1)2020 är alla påbud
stridande mot detsamma
olagliga. [...]
LegeNet Holistisk detektivbyrå about World Freedom Alliance
2020-11-05 15:17
Tidigare osäker stavning för
Fiona Hine nu rättad i
videobeskrivningar och ovan
samt frågetecken för densamma
borttaget.
LegeNet Holistisk detektivbyrå about World Freedom Alliance
2020-11-03 23:30
Utmärkt artikel av Isac Boman
i Nya Dagbladet, [...]
LegeNet Holistisk detektivbyrå about Död eller liv, hur väljer du?
2020-10-01 15:24
Got to do something about all
these inserts, the Dermiurge
pawns. Too many
incidents—fast trial,
effective removal. [...]
LegeNet Holistisk detektivbyrå about Tribunals
2020-09-03 14:16
Enemies of truth are Enemies
of humanity.
LegeNet @legenet 10:15 AM ·
Sep 3, 2020
[urlstyle=text-decoration:
[...]
LegeNet Holistisk detektivbyrå about John Anthony Robles II PRESS RELEASE
2020-08-19 22:17
John Robles III släpptes den
12 augusti.
LegeNet Holistisk detektivbyrå about John Anthony Robles II - JAR2 is 17 Years Old
2020-06-21 19:06
John Anthony Robles II PRESS
RELEASE [...]
LegeNet Holistisk detektivbyrå about Muren inom oss själva
2020-06-16 12:47
Enkel förklaring varför "den
blå boken", svensk
författningssamling, inte är
giltig lag men istället
ogiltigt [...]
John Anthony Robles II about John Anthony Robles II - JAR2 is 17 Years Old
2020-06-06 09:43
John Anthony Robles II, JAR2,
http:
//jar2.com/, Jun 06,
-20
[b]Statement on Race [...]
LegeNet Holistisk detektivbyrå about Kan någon översätta detta?
2020-03-25 15:22
Graf Ivan Romanov von Birhan
ringde upp i dag onsdagen den
25 mars -20 c:a klockan 12:30
till drygt 13:00 och ville att
[...]
Jan Rosbäck about Ovetenskapsparadigmet
2019-12-11 21:52
Fick precis denna text av Jon
Rappoport som på
beställning....
I wrote and posted this
article in 2018. I recently
[...]
Jan Rosbäck about Ovetenskapsparadigmet
2019-12-11 21:47
Vi har mycket att lära så här
i början av ett nytt
paradigm.
Några intressanta filmer om
Nikola Teslas [...]